Kheira

Op eenendertig maart tweeduizend zestien gingen we naar Gouda. De meeste gingen met de trein. Andy, Ton en ik gingen met de auto van Ben. We waren uitgenodigd bij de Daklozendag die daar op die dag werd gehouden.

Eerst gingen we zingen op het plein. Daar was ook markt. daarna ging we zingen op een soort binnenplein

Hannie, Frederika en ik zongen luidkeels “op het Waterlooplein”. Er kwamen spontaan mensen meezingen en ik vond dat super leuk.

Daarna waren vrij om te doen waar wij zin in hadden. Ik was naar de kapper geweest en hebben ze deze leuke foto van mij en Lucien gemaakt. Tenminste ik vind hem zelf wel leuk.

kheira Lucien

(foto Irisphotography)

We konden ook kleding en sjaals gratis meenemen. Ook ben ik naar een lezing geweest met Frederika. Daar kwam ook weer aan de orde het principe Housing First, waar ik al eerder van gehoord had bij het overleg in de Tweede Kamer. Housing First wil zeggen dat mensen eerst een huis krijgen en dat pas daarna de andere problemen die daklozen tegen komen, aangepakt worden.

Alleen jammer dat Andy niks kon doen, omdat bijna alles boven was. Andy zit in een rolstoel. Ik vind dat een minpunt. Aangezien ik zelf ook slecht ter been ben, valt mij dat soort dingen sneller op. Volgende keer beter, alstublieft

Moe maar voldaan gingen weer op weg naar Amsterdam.